۰۲۱-۲۸۹۱۱
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با بهترین محله منطقه یک تهران

تهران دارای ۲۲ منطقه شهری است که هر کدام از آنها امکانات متفاوتی دارند. هر چقدر که محله­ها به شمال تهران نزدیکتر باشند، قیمت ملک هم افزایش پیدا می­کند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی و بررسی بهترین محله منطقه یک تهران بپردازیم؛ پس اگر شما هم قصد خرید ملک منطقه ۱ تهران را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

خرید ملک منطقه ۱ تهران چه اهمیتی دارد؟

مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد، در واقع مهمترین معیارهایی است که برای سنجش محلات استفاده می­شود و دقیقاً همین دلایل است که خرید ملک منطقه ۱ تهران را حائز اهمیت می­کند.

  1. سطح سواد و تحصیلات حاکم در آن منطقه
  2. نرخ بیکاری افراد منطقه
  3. تراکم جمعیت آن منطقه
  4. آب و هوا و عوامل زیست محیطی آن منطقه
  5. میزان تکنولوژی‌های روز و اینترنت آن منطقه
  6. امنیت منطقه
  7. میزان دسترسی به زیرساخت‌های شهر و غیره در آن منطقه
  8. ویو و زیبایی بصری آن منطقه
  9. فرهنگ ساکنین آن منطقه
  10. وجود امکاناتی مانند مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی و مذهبی، مراکز درمانی و غیره در منطقه
  11. موقعیت جغرافیایی آن منطقه

بهترین محله منطقه یک تهران

محله‌های معروفی در منطقه ۱ تهران است که احتمالا نام این محلات را زیاد شنیده­ایم. در ادامه به معرفی برخی از معروف­ترین محلات منطقه ۱ تهران خواهیم پرداخت.

ولنجک

یکی از محلات مرفه­نشین و مرتفع شمال شهر تهران است که در کوهپایه­های قله‌ی توچال واقع شده و از چهار طرف به بهترین تفرجگاه‌های تهران منتهی می­شود.

قیطریه

یکی از محلات خیلی قدیمی و مرفه­نشین شمال تهران است که وجود پارک قیطریه از نکات مثبت این محله می­باشد.

فرمانیه

یکی از محله­های لوکس و مدرن منطقه ۱ تهران است که برج‌های لاکچری مثل برج آسمان و برج‌های دوقلوی فرمانیه در آنجا قرار دارند.

نیاوران

در این محله، وجود ساختمان­های مدرن و پنت هوس‌های لوکس آن را در لیست لاکچری‌ترین و گران­قیمت­ترین محله­های تهران قرار داده است.

زعفرانیه

محله زعفرانیه‌ی تهران که از محله‌های بالا شهر تهران محسوب می­شود که در موقعیتی قرار دارد که در گروه محلات گران ‌قیمت تهران قرار می­گیرد. این محله مرفه­نشین تهران، از مرتفع ترین محلات منطقه شمیرانات در دامنه کوه البرز بوده که بسیار خوش آب و هوا می­باشد و دارای ترکیبی از بافت سنتی و مدرن است.

این محله از شمال به ارتفاعات قله توچال، از جنوب به خیابان ولیعصر و محمودیه، از شرق به محله تجریش و از غرب به محله ولنجک که همگی از محلات منطقه ۱ تهران هستند، منتهی می‌شود.

 خرید ملک زعفرانیه

مزایایی در این محله وجود دارد که اهمیت خرید ملک زعفرانیه را بالا می­برند. قیمت خرید ملک زعفرانیه تهران کمی بالا است و به همین علت است که اینجا محل سکونت افراد مرفه و ثروتمند تهران است. در ادامه به بررسی برخی مزایای خرید ملک زعفرانیه خواهیم پرداخت.

دسترسی مناسب به زیرساخت­های شهری

قبل از خرید ملک زعفرانیه باید به دسترسی­های محلی آن توجه داشته باشید. در این محله دسترسی به وسایل حمل ‌و نقل عمومی به ‌اندازه کافی وجود دارد. شما می­توانید برای رفت ‌و آمد به محله زعفرانیه از مترو هم استفاده کنید که نزدیک‌ترین ایستگاه به شما، ایستگاه تجریش است. همچنین تاکسی‌های خطی در خیابان آصف مهیا هستند.

امکانات محله زعفرانیه

توجه به امکانات موجود در هر محله، امری است که حتما باید پیش از خرید ملک زعفرانیه آن را در نظر داشته باشید. مراکز درمانی این محله شامل: درمانگاه‌های خیریه عمل در خیابان آصف و درمانگاه اسدآباد در خیابان نیاززاده هستند. در محله زعفرانیه بیمارستانی وجود ندارد؛ بنابراین در این مورد باید به محله ولنجک و بیمارستان طالقانی مراجعه کنید.

اگر اهل خرید و گردش و تفریح هستید؛ پس باید برای خرید ملک زعفرانیه به این موارد توجه کنید. مراکز خرید این محله عبارتند از: مرکز تجاری پالادیوم، مجتمع پیر امید، مجتمع پلازا، مجتمع تجاری میلان و مجتمع تجاری بامیک.

مهم‌ترین مراکز تاریخی و فرهنگی محله زعفرانیه، مجموعه سعدآباد است. این مجموعه شامل: موزه فرشچیان، موزه مردم‌شناسی، موزه ظروف سلطنتی و غیره؛ کاخ‌هایی چون کاخ سبز، کاخ‌ موزه سفید و کاخ اختصاصی؛ پارک‌های آصف، ریحانه، کوهپایه، ولنجک، ارغوان و پارک تندرستی است.

برای ورزشکاران علاقه­مند به خرید ملک زعفرانیه باید گفت؛ مراکز ورزشی محله زعفرانیه عبارتند از: سالن ورزشی بقیه الله، سالن بدن‌سازی یونیک، کاپ، ستاره، تاج بانو، و استخر و سونای زعفرانیه.

 قیمت خرید ملک زعفرانیه

مشاوره املاک پازل شما را در خرید ملک در بهترین محله های منطقه ۱ تهران همراهی می‌کند؛ بنابراین اگر قصد خرید ملک زعفرانیه را دارید؛ می‌توانید انواع آگهی‌های خرید ملک زعفرانیه را با قیمت­های آنها براساس منطقه و سال ساخت در سایت املاک پازل مشاهده کنید.

آشنایی با بهترین محله های منطقه 1 تهران | خرید ملک زعفرانیه | املاک پازل

الهیه

محله الهیه تهران یکی از محلات ناحیه هفت شمیرانات است. خیابان فرشته مشهورترین خیابان این محله است. این محله از جنوب به تونل نیایش و بخشی از اتوبان صدر، از شرق به خیابان شریعتی، از غرب به خیابان ولیعصر و از شمال به شمیران و محله تجریش منتهی می‌شود. الهیه یک محله تروتمند­نشین است و برای کسانی که از نظر بودجه مشکلی ندارند، محله‌ای ایده‌آل و رویایی است.

خرید ملک الهیه

اگر به دنبال خرید ملک الهیه هستید؛ پیش از آن لازم به ذکر است که این محله یرای کسانی مناسب است که بودجه محدودی نداشته باشند. بیشتر املاک محله الهیه از متراژ زیادی برخوردارند و به همین دلیل، پیدا کردن ملک زیر صد متر در این محله سخت است.

دسترسی­های مناسب محله الهیه

شما با خرید ملک الهیه زندگی در یکی از محله‌­ های اصیل و خوش آب ‌و هوای تهران را تجربه خواهید کرد. اگر قصد خرید ملک الهیه را دارید و جزو کسانی هستید که دسترسی راحت به حمل ‌و نقل عمومی برایتان مهم است؛ این محله دسترسی­های خیلی خوبی دارد.

ایستگاه­های‌ متروی محلات قیطریه، صدر و تجریش به این محله نزدیک هستند. همچنین دسترسی این محله به ایستگاه­های تاکسی‌ و خطوط اتوبوس BRT پایانه افشار و میدان قدس در خیابان شریعتی نیز عبور و مرور ساکنان را آسان­تر می‌کند.

امکانات محله الهیه

با خرید ملک الهیه به امکانات خوبی دست پیدا خواهید کرد. برج­ها و آپارتمان‌های این محله دارای امکانات بسیار ویژه‌ای است که عبارتند از: نگهبانی شبانه روزی، سیستم ایمنی و اطفاء حریق، لابی‌های لوکس و بام سبز، سالن­های ورزشی و بدن‌سازی و استخر و سونا. با خرید ملک الهیه بخصوص آپارتمان‌هایی با متراژ بالا،  امکان بهره­مندی از دو یا سه پارکینگ هم فراهم است.

قیمت خرید ملک الهیه

مشاوره املاک پازل شما را در خرید ملک الهیه همراهی می‌کند؛ بنابراین اگر قصد خرید ملک در بهترین محله های منطقه ۱ تهران را دارید؛ می‌توانید انواع آگهی‌های خرید ملک الهیه را با قیمت­های آنها براساس منطقه و سال ساخت در سایت املاک پازل مشاهده کنید.



بروز رسانی در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸